loading

Deze website maakt gebruik van Cookies

Thinking Routines: Duik in het Drieluik

  • image by WebDog

Je hoeft niet altijd een kunstexpert te zijn om te weten waar een kunstwerk over gaat. Goed kijken én je gezonde verstand gebruiken, brengt je al een heel eind.

Een museumdocent van het Stedelijk Museum ’s-Hertogenbosch komt langs in de klas. Die verkent met de hele klas een drieluik van Jheronimus Bosch, aan de hand van een aantal Thinking Routines. Dit keer is het echter niet de docent die de vragen stelt. De klas verricht zelf het kijk- en denkwerk. De docent mag alleen antwoord geven op vragen van de leerlingen.

Routines die gebruikt worden:

- Kijken: 10 keer 2 
- Doordenken: Zie, Denk en stel een Vraag
- Stap in het kunstwerk

Culturele instelling:
Stedelijk Museum 's-Hertogenbosch
Doelgroep:
HBO
MBO
voortgezet onderwijs
primair onderwijs
Niveau:
HAVO/VWO bovenbouw
HAVO/VWO onderbouw
VMBO bovenbouw
VMBO onderbouw
groep 1/2
groep 3
groep 4
groep 5
groep 6
groep 7
groep 8
Speciaal onderwijs
Discipline:
beeldende kunst
Beschikbaar voor:
scholen uit de regio 's-Hertogenbosch
scholen uit 's-Hertogenbosch
Locatie:
op school
Duur:
1 uur per klas, VO klassen worden gesplitst in twee groepen.
Kosten:
€35,-
Culturele competentie:
reflectief vermogen
Lesmateriaal:
ja, een drieluik van Bureau Babel

E-mail

j.backx@sm-s.nl

Website

www.sm-s.nl